دوره های آموزشی Family and Friends

درباره دوره

دوره های آموزشی Family and Friends

بسياري از خانواده‌ها فكر ميكنند كه آموزش زبان دوم در سنين پايين در كودكي سبب بروز اختلالات و مشكلات زبان شناسي در كودك خواهد شد اما تحقيقات اخير اين موضوع را به صورت كامل رد ميكند و پيشنهاد ميشود كه آموزش زبان انگلیسی به صورت غير مستقيم از مراحل آغازين تولد و سنین ۲ و ۳ سال شروع شود. ولي اين نكته را در نظر داشته باشيد كه فرد آموزش دهنده ميبايست دانش كافي ، تلفظ و لهجه ي صحيحي داشته باشد زيرا آموزش غير حرفه اي و اشتباه ميتواند تاثير بسيار بدي به روند آموشي كودكان داشته باشد.

امروزه دوره های آموزشی Family and Friends در اکثر آموزشگاههای زبان انگلیسی تدریس می شوند. در آموزشگاه زبان صبح انقلاب آموزش زبان انگلیسی در دوره elementary درمجموع در 18 ترم صورت می‌گیرد و در قالب کلاس‌های گروهی برگزار می‌شود. مجموعه کتابهای آموزشی  Family and Friends یکی از محبوب ترین مجموعه های آموزش زبان انگلیسی می باشد که توسط انتشارات بزرگ آکسفورد منتشر گردید است. این مجموعه دارای 7 سطح است که زبان آموز را از سطح Beginner تا Elementary می رساند. این مجموعه فوق العاده جذاب با تمرکز بر روی مهارت های گفتاری و نوشتاری به همراه محتوای به روز و جذاب در ویرایش جدید و همچنین تصاویر جذاب و رنگی یکی از موثر ترین مجموعه ها در زمینه یادگیری زبان انگلیسی می باشد. در سال‌های اخیر این مجموعه کتب آموزشی با بازخورد خوبی از سوی مدرسین و والدین روبرو شده است. هر یک از سطوح این مجموعه دارای یک کتاب دانش آموز، یک کتاب تمرین، کتاب معلم، کتاب های تست، منابع کمک آموزشی، فایل های صوتی و نرم افزار اینتراکتیو است.

ویژگی های ویرایش دوم این مجموعه: • دارای بخش های کابردی و به روز تا زبان آموزان بتوانند از همان ابتدا مکالمه داشته باشند. • فعالیت های عملی جدید . جذاب که صحبت کردن را به همراه بازی و لذت آموزش می دهد • بخش های انتخابی قیاس فرهنگی برای تنوع بیشتر در بخش مقایسه فرهنگ ها • دارای بخش های آنلاین برای تمرینات بیشتر به همراه دی وی دی و کتاب کار

Family and Friends Starter

اين دوره که اولین دوره ی آموزشی است شامل  کتاب دانش آموز (Student Book) کتاب تمرین (Work Book)و دو حلقه دیسک CD-ROM میباشد و در یک ترم تدریس می شود. در اين دوره زبان آموزان با حروف الفباي انگليسي آشنا ميشوند و توانايي خواندن و نوشتن حروف الفبا و كلمات روزمره اين دوره سني (رنگ، حيوانات، اعداد واشيا،…) را كسب ميكنند. در اين دوره زبان آموزان قابليت استفاده از عبارات مورد استفاده در كلاس (classroom language) را بدست مي آورند. کتاب Family and Friends Starter شامل ۹ درس، یک مقدمه برای سلام و احوالپرسی و آشنایی زبان آموزان با کتاب قبل از شروع درس ها و ۵ قسمت به نام کلمه ها، گرامر و ترانه ها و آهنگ ها، حروف صدادار و بی صدا، اعداد، مهارت های خواندن و نوشتن می شود و در انتهای هر ۳ درس یک بخش به نام Review و در صفحه ۷۰ یک بخش به نام Picture dictionary اختصاص داده شده است. کتاب Family and Friends Starter را در مجموع می توان این گونه جمع آوری کرد که زبان آموزان می توانند هر ۴ مهارت زبان انگلیسی را به طور همزمان در تمام موقعیت های واقعی و کاربردی در مکالمه و نوشتن ساده همراه با گرامر و کلمات کاربردی استفاده کنند.در این دوره استفاده از فلش کارت (flash card) بسیار توصیه میشود زیرا یادگیری لغت با استفاده از این روش بسیار سریع و انگیزشی است و حافظه تصویری زبان آموز را تقویت می‌کند

 

family and Friends 1

کتاب Family and Friends 1 که دومین کتاب از مجموعه کتاب های سطح بندی شده Family and Friends است یک رویکرد دقیق و درجه بندی شده برای خواندن، نوشتن و مکالمه به زبان انگلیسی را به زبان آموزان کم سن ارائه می دهد.این دوره شامل کتاب دانش آموز (Student Book) کتاب تمرین (Work Book)و دو حلقه دیسک CD-ROM وکتاب Reading و کتاب Grammer و Stori Book است و در 2 ترم تدریس می شود. در این دوره زبان آموزان به ساختن جمله های کوتاه تسلط پیدا میکنند و قادر خواهند بود به سوالاتی که مربوط به موضوعات درس است پاسخ دهند. زبان آموزان پس از اتمام این کتاب قادر خواهند بود درباره چیزهای مورد علاقه خود (رنگ ورزش میوه غذا و…) خانواده و مکان ها و مشاغل درباره داشته های خود (have got/has got) و درباره توانایی های خود (can/cant) صحبت کنند.

کتاب Family and Friends 1 از یک برنامه درسی مبتنی بر گرامر در کنار آموزش مهارت های زبانی و آوایی بهره می گیرد. کودکان گرامر زبان انگلیسی را از طریق طیف وسیعی از فعالیت های گفتاری و نوشتاری تمرین می کنند.کتاب American Family and Friends شامل 15 درس است که هر درس ميکوشد کودکان را با محيط پيرامونشان آشنا کند و آن ها را با حيوانات، رنگ ها، اعداد، غذاها، نوشيدنی ها و…آشنا کند. در ابتدای هر درس، ابتدا يک موضوع خاصی داده شده است که شامل متن ها و لغات متنوع زيادی ميشود. در بخش دوم، يک مبحث گرامری خاص آموزش داده شده است. در بخش سوم، فونيکس، الفبا، صداها و نحوه‌ی تلفظ آنها به صورت بسيار ساده آموزش داده شده است. در بخش چهارم، مهارت های داستان خوانی، شناسايی اشياء در محيط اطراف و شناسايی چيزهای مهم و پاسخ گويی به پرسش های درباره آنها.

Family and Friends 2

کتاب Family and Friends 2 که سومین کتاب از مجموعه کتاب های سطح بندی شده Family and Friends است.این دوره شامل کتاب دانش آموز (Student Book) کتاب تمرین (Work Book)و دو حلقه دیسک CD-ROM وکتاب Reading و کتاب Grammer و Stori Book است. این کتاب در 2 ترم تدریس می شود. کتاب Family and Friends 2 روشی نوین همراه با رویکرد بسیار جذاب و کارآمد را به زبان آموزان در آموزش زبان انگلیسی معرفی می کند و آنها را در موقعیت های روزمره واقعی و متنوع قرار می دهد تا آنها بتوانند مهارت کلمات و نکات گرامری را در مکالمه خود به کار ببرند. در نتیجه کتاب Family and Friends 2 به زبان آموزان این اعتماد به نفس را می دهد تا زبان انگلیسی را با اندوخته بسیار غنی از کلمات، عبارات و ساختار صحیح گرامری، صحبت کنند تا در ارتباط و تعاملات خود با دیگران به طور موفقیت آمیزی عمل کنند.

در این کتاب تسلط زبان‌ آموزان بر مهارت گفتاری speaking بیشتر خواهد شد. زبان‌آموزان دو زمان اصلی حال ساده (present simple) و حال استمراری (present continues) را میخوانند و تقریبا در اواخر این کتاب مروری بر زمان گذشته ساده (past simple) فعل (to be (was & Were خواهد شد. پس از اتمام کتاب زبان آموزان قادر خواهند بود درباره‌ موضوعاتی چون اوقات فراغت، حیوانات و فعالیت‌های مورد علاقه، آب و هوا، استفاده از جملات امری و همچنین درباره لباس و افعال حرکتی (Action verbs) صحبت کنند.

 

Family and Friends 3

Family And Friends 3 چهارمین کتاب از مجموعه کتابهای  Family And Friends است که یک کتاب بسیار پرکاربرد و غنی در دنیای آموزش و یادگیری است و یکی از پرطرفدارترین مجموعه های آموزشی زبان انگلیسی می باشد که زبان آموزان از آن نتایج مثبت و رضایت بخشی را کسب کرده اند.این کتاب در 2 ترم تدریس می شود. این دوره شامل کتاب دانش آموز (Student Book) کتاب تمرین (Work Book)و دو حلقه دیسک CD-ROM وکتاب Reading و کتاب Grammer و Stori Book است. در اين دوره زبان آموزان مهارت گفتاري خود را پيش از پيش تقويت ميكنند، درباره موضوعات مورد علاقه خود با ديگران به گفت و گو می پردازند و همچنين قادر خواهند بود درباره يك روز عادي خود (Daily Routines) صحبت كنند و بنويسند. پس از پايان اين كتاب زبان‌آموزان تسلط بيشتري بر زمان حال ساده (با استفاده از قيدها) خواهند داشت، تسلط بيشتري بر زمان حال استمراري به صورت پرسش و پاسخ پيدا خواهند كرد و همچنين با زمان گذشته ساده افعال با قاعده (Regular verbs) بيشتر آشنا ميشوند.

 

 

Family and Friends 4

کتاب Family and Friends 4 پنجمین سطح از مجموعه ی ۷ جلدی Family and Friends است که توسط نویسنده Noomi Simmos نگارش و توسط انتشارات جهانی Oxford چاپ و منتشر شده است. این دوره شامل کتاب دانش آموز (Student Book) کتاب تمرین (Work Book)و دو حلقه دیسک CD-ROM وکتاب Reading و کتاب Grammer و Stori Book است.

تکنیک ها و کارایی هایی که زبان آموزان به آن نیاز دارند کلمات و نکات گرامری است که مهارت خواندن و نوشتن آنها را تحت تاثیر قرار می دهد تا آنها در هر موقعیتی از زندگی روزمره بتوانند بنویسند و بخوانند و تنوع موضوعات خود را نیز در راستای صحبت کردن و گوش کردن گسترش دهند. این دوره شامل 4 ترم می باشد. در اين دوره زبان‌آموزان تسلط كامل بر زمان حال ساده و استمراري به همراه تشخيص تفاوت اين دو زمان پيدا خواهند كرد. مروري مجدد بر زمان گذشته ساده افعال باقاعده و بي قاعده (Irregular verbs) به صورت سوال و جواب خواهد شد. دراين كتاب زمان آينده (will) ، زمان حال كامل (present perfect) و گذشته استمراري (past continues) آموزش داده ميشود. دراين مقطع استفاده از ديكشنري تصويري (picture dictionary) و فرهنگ لغت Essential dictionary آكسفورد اكيدا توصيه ميشود.

 

Family and Friends 5

Family And Friends 5 ششمین کتاب از مجموعه کتابهای  Family And Friends است. این کتاب از 12 درس تشکیل شده است که هر کدام در راستای معرفی و آموزش موضوعات گوناگون تنظیم و طراحی شده است که به موجب آن خوانندگان می توانند درباره ی هر موضوعی حرف هایی برای گفتن و نوشتن داشته باشند.این دوره شامل کتاب دانش آموز (Student Book) کتاب تمرین (Work Book)و دو حلقه دیسک CD-ROM وکتاب Reading و کتاب Grammer و Stori Book است.

در این کتاب ۴ مهارت اصلی خواندن و نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن به طور مفصل به زبان آموزان معرفی و با آنها تمرین می شود و آنها را برای صحبت کردن در مورد تمام موقعیت های زندگی روزمره و ملموس آماده می کند و از طرف دیگر مهارت های کلمات و گوش کردن را در جهت صحبت کردن تقویت می کند. اين دوره شامل 4 ترم ميباشد و در هر ترم 3 درس آموزش داده ميشود. در اين كتاب ها زبان‌آموزان مروري كوتاه بر زبان هاي مختلف دارند، كاربرد used to ، انواع زمان آينده، جملات نقل قول (reported speech) و جملات شرطي و مجهول را ياد خواهند گرفت.

 

Family and Friends 6

کتاب Family and friends 6 آخرین جلد و سطح از مجموعه ی ۷ جلدی کتاب Family and Friends است که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان به انتشار رسیده است. این دوره شامل کتاب دانش آموز (Student Book) کتاب تمرین (Work Book)و دو حلقه دیسک CD-ROM وکتاب Reading و کتاب Grammer و Stori Book است که در 3 ترم تدریس می شود. در این سطح از مجموعه به زبان آموز نحوه ساختن جملات در زمان های مختلف و ساختارهای نسبتا پیچیده، آموزش داده می شود. کتاب Family and Friends 6 از یک برنامه درسی مبتنی بر گرامر در کنار آموزش مهارت های زبانی و آوایی بهره می گیرد. کودکان گرامر زبان انگلیسی را از طریق طیف وسیعی از فعالیت های گفتاری و نوشتاری تمرین می کنند.