آموزش آنلاین چیست و چه مزیت هایی دارد؟

آموزش آنلاین چیست و چه مزیت هایی دارد؟

آموزش آنلاین، یادگیری برنامه ریزی شده ای است که در آن معمولاً یادگیری و آموزش در محیط های جدا از هم صورت می گیرند. به همین دلیل آموزش آنلاین، به تکنولوژی های ارتباطی و نهادی برای طراحی و برنامه ریزی آموزش نیازمند است. یادگیری آنلاین فقط بر روی نیازهای یاد گیرنده برای رابطه با مدرس تمرکز می کند، درحالی که آموزش آنلاین باید شامل دو طرف ارتباط، یعنی مدرس و یاد گیرنده باشد.
آموزش آنلاین روشی نوین برای طراحی، تدوین، عرضه و ارزشیابی آموزش است که از توانایی ها و امکانات الکترونیکی برای یاری به یادگیری بهره می گیرد. آموزش الکترونیکی (آموزش آنلاین) روش آموزشی است که از زمان پیدایش اینترنت و رشد این پدیده فناوری و استفاده از توانایی های آن ایجاد گردیده است و در حقیقت تکامل یافته روش آموزش از راه دور و مجازی و برطرف کننده احتیاجات انسان‌های دانش طلب و خواهان یادگیری است به ویژه این که وقت و مکان در این شیوه آموزشی تماما اختیاری است.

تعامل در یادگیری الکترونیکی باید شامل دو طرف ارتباط، یعنی مدرس و یادگیرنده باشد. در واقع آموزش الکترونیکی از زیرشاخه های آموزش آنلاین است که در آن ارتباط مدرس و یادگیرنده به تکنولوژی اینترنت محدود می شود. در آموزش آنلاین، ارتباط مدرس و یاد گیرنده می تواند از طریق ویدئو کنفرانس و یا اینترنت و شبکه های اجتماعی باشد.

اهمیت و اثربخشی آموزش آنلاین چگونه است؟

توسعه و پیشرفت تکنولوژیکی و اینترنت، زندگی مردم را در زمینه ها و مقیاس های مختلف از جمله آموزش و یادگیری تغییر داده است. وب سایت به یکی از کانال های یادگیری تبدیل شده است که برای مردم در سراسر جهان راه جدیدی برای دسترسی به آموزش به صورت رایگان یا هزینه های کمتری باز می کند.
فناوری پر رونق اطلاعات و اینترنت راه را برای دسترسی به دانش و آموزش با کیفیت بالا فراهم کرده است. این دسترسی آسان با استفاده از سیستم های اطلاعاتی و وب می تواند مهارت های افراد را برای هزینه های کمتر بهبود دهد. دانش ارائه شده به برخی افراد بدون فرصت هایی که توسط فناوری و وب فراهم می شود امکان پذیر نخواهد بود. هم زمان که شرکت ها و سازمان ها فناوری هایی را برای بهبود کارآیی عملیات روزمره اتخاذ می کنند، استفاده از اینترنت در آنها بیشتر و ضروری تر می شود.

 

مزیت های آموزش آنلاین چیست؟

– محدودیتی مکانی و زمانی ندارد
– سرگرم کننده تر است
– مقرون به صرفه است
– تکرار پذیر است
– محدودیت دسترسی ندارد
موسسه زبان انگلیسی صبح انقلاب با ارائه انواع آموزش آنلاین دروس دبیرستانی و برگزاری آزمون های آنلاین، یکی از موسسات آموزشی آنلاین پیش رو در این زمینه می باشد که با دارا بودن اساتید مجرب می تواند مطالبات دانش آموزان را در مقاطع مختلف تحصیلی برآورده نماید.مم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند.